בשעה טובה: ישראל עוברת לשעון חורף

יונתן שורק No Comments on בשעה טובה: ישראל עוברת לשעון חורף

הלילה (מוצ"ש), בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את המחוגים שעה אחת לאחור לשעה 1:00 | במועד זה ייכנס לתוקפו שעון החורף בישראל שזכה להתנגדות בכנסת הנוכחית | החלפת השעה טובה או רעה? | כל הפרטים

שעון השמש בבית הכנסת זהרי חמה צילום: Nati Shohat / Flash 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלילה, מוצאי שבת פרשת חיי שרה, ייכנס לתוקפו שעון החורף בישראל. בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את המחוגים שעה אחת לאחור לשעה 1:00 – בשעה זו יתחלפו השעות בכל הארץ במוקדי השירות, תחבורה, מוסדות החינוך וכל המערכות בישראל.

יש מי שחושבים כי אפשר היה להרוויח לו היינו משאירים את שעון הקיץ גם לחודשי החורף.  חברי הכנסת של סיעת מר"צ עלי סלאלחה, מיכל רוזין, מוסי רז וגבי לסקי, הובילו מאבק ארוך שנים נגד שעון החורף. הם רוצים, לדבריהם: "להעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות רבות שהחליטו לבטל את שעון החורף על מנת להגדיל את החיסכון באנרגיה וחשמל, הפחתה בתאונות דרכים, הארת כבישים, רחובות ומדינה שלמה".

הרעיון בהקדמת השעה בשעות החורף נעוצה במניעת החשיכה בשעות הבוקר, וגם בהתאמת זמני תפילת שחרית. חשוב לציין כי מחקרים מוכיחים כי שינוי שכזה משפיע בצורה משמעותית על המנגנונים הפנימיים שלנו. בדומה לפעמים בהן הולכים לישון מוקדם מהרגיל, ואז, לאחר מכן, קשה להירדם בשנת הלילה שלאחר מכן.

שעון הקיץ ישוב בכ"ב באדר ב' תשפ"ב, (25 במרץ 2022 למניינם).



0 תגובות